• Error broadcom-wl luego de actualizar a kernel linux 3.19.2-1 (Solved)

Hola a todos , he tenido problemas al instalar las actualizaciones el día de hoy, pues luego de reiniciar mi computadora, me ha dejado de funcionar el wireless, tenía instalado el driver broadcom-wl de los repositorios de antergos el cual me funcionaba muy bien, mejor que el instalado desde AUR, pero ahora no se activa. Ayuda por favor!!!

• yo tengo la tarjeta bcm4313 y funciona sin problema con el que viene en el kernel. Mira esto https://wiki.archlinux.org/index.php/Broadcom_wireless he intenta probarlo. Qué tarjeta tienes tu? Míralo con:
    lspci -vnn | grep 14e4:

• Hola, recien acabo de actualizar y entro tambien la actualizacion de la broadcom, asi que conectate por cable y actualiza tranquilo a la 3.19 que ya no ahi problemas con la broadcom.
    Suerte !

• Can you say me the solution for this problem?

Having the same problem with my HP625 Notebook and the same Wireless chip (BCM4313).

Hylli

• judd just connected the ethernet cable to update the system and wifi was back again

have you read the troubleshooting section of wiki? https://wiki.archlinux.org/index.php/Broadcom_wireless#Troubleshooting

sorry but I can not help you because as I’ve earlier said I’m using brcm80211 without problems (connectivity, speed, …) since long time ago. I jumped on it after this kind of problems after kernel updates.

• @judd said:

Hola, recien acabo de actualizar y entro tambien la actualizacion de la broadcom, asi que conectate por cable y actualiza tranquilo a la 3.19 que ya no ahi problemas con la broadcom.
    Suerte !

Hello,
    I had difficulty with the broadcom drivers as well. I have both the LTS kernel and the 3.19 kernel installed. This is what worked for me:

For the LTS kernel: I has to uninstall the b43-firmware-lts and broadcom-wl-lts packages, and then reinstall them both for the wireless card to work.

For Kernel 3.19: I installed the broadcom-wl-dkms (6.30.223.248-6) module, so that it will be rebuilt automatically
    when a new kernel is installed.

Hope this helps you.

• Gracias, es verdad con la nueva actualización ya se corrigió el problema. y está funcionando de nuevo el wireless.
    Thanks everybody, all fine with the new updates!!!

• OK, after updating my system today via LAN cable, the Wireless LAN is working again.

There was a update for the boradcom-wl package that did the job.

But I think I’ll install the DKMS package, so hopefully the problem doesn’t come again.

Hylli 🙂

kernel119 wireless32 broadcom21 Posts 8Views 3228
Log in to reply
Bloom Email Optin Plugin

Looks like your connection to Antergos Community Forum was lost, please wait while we try to reconnect.